lørdag 16. juni 2012

Skagen lys, gamle bokser og Lupiner

Nyoperert i ryggen, og på rekreasjons-weekend hos min kjære Mamma, ble jeg i dag møtt med vakkert bord (som vanlig) og et par små, og veldig hyggelige overraskelser!
Etter å ha vært på sykehus i 3 døgn nå, med kun kjedelige sykehus-vegger å titte på (heldigvis var Mac`en med meg, så jeg hadde da litt å titte på ;), så var det virkelig deilig å komme hjem til Mamma i dag, hvor jeg skal være i weekenden for å slappe av og bli servert god mat og drikke, og kun meg selv å ta hensyn til, før hverdagen så smått er i gang igjen. Viktig dét, så ryggen kan bli god igjen,-gleder meg SÅ til å kunne sitte ved symaskinen uten avbrudd av smerter, så jeg kan få kommet i gang på min etter hvert så lange To do-liste! : ) Gleeeeder meg! ! : )


Jeg er blitt så glad i disse fine, enkle oljelampene (min kjære Mamma har flere), som brenner med slik en vakker, ren flamme. Virkelig enkle, og vakre, kjøpt i Skagen. 
Bordet er pyntet med vakre Lupiner, alltid like dekorativt! I bakgrunnen skimtes en av to like hjemmesydde puter, sydd i plattsøm, som min mor kjøpte som 2 fine stykker stoff/broderier tidligere i vår ved Kasparas og Hapels utestue-marked,-de ble virkelig fine som puter, og passer perfekt i den flotte Biedermeyer-sofaen ved spisebordet.

Mamma vet jeg samler på fine ting (hvor har man det fra, mon tro..?), og hadde funnet frem 2 gamle bokser, som jeg tidligere har spurt litt etter. Disse har bare ligget i brakk her hos min mor lenge, men jeg ble allikevel glad og overrasket, da jeg fikk overta disse fine (for noen!) gamle, boksene. Liker fargene så godt, og legg merke til teksten på den turkise/lyseblå boksen: Les Sylphides. Morsomt, synes jeg : ) De kommer i hvert fall ikke til å bli gjemt bort hjemme hos meg ;)

Til neste gang, ha en fin helg videre!

Smil fra Marthe

6 kommentarer:

  1. Nøj, hvor er de også bare skønne de æsker. Dem ville jeg også blive meget glad for :-)!

    SvarSlett
    Svar
    1. Hej Didde-Louise!
      Man bliver jo bare rigtig glad af sådan noget! :0)
      Dejligt er det også, at de kan bruges til noget, i tillæg til at se smukke ud : )

      Dejlig dag til dig!

      Kh Marthe

      Slett
  2. Hei Marthe
    Håper du kommer deg raskt igjen etter operasjonen med god pleie hjemme hos moren din! Nydelig bord og herlige bokser! Så artig at moren din har sydd puter fra utestue-salg!
    Klem fra Kaspara

    SvarSlett
    Svar
    1. Hei Kaspara!
      Tusen takk for god bedring-ønsker : ) Det er deilig å kunne starte litt rolig, og kunne kose meg med å planlegge litt koselige prosjekter for tiden fremover. Hadde besøk av barna i går, og det var så fint å kunne delta litt i leken igjen! ; )

      Ja, de fine stykkene med stoff/broderier som Mamma kjøpte på utestue-markedet hos deg tidligere i vår, passer bare så fint inn her! Koselig å tenke på hvor det er kjøpt også! : )

      Ønsker deg en flott søndag! Noen loppiser, kanskje? : )

      Klem fra Marthe

      Slett
  3. God bedring til ryggen Marthe! Håper den blir bra fort da. Så du kan sette deg og sy igjen :)

    Jaaa - de boksene var kjempefine! :)

    Klem Lene

    SvarSlett
    Svar
    1. Hei Lene!
      Koselig å høre fra deg igjen! Takk for god bedring-ønsker. Det blir så fint etter hvert å kunne sy litt igjen, ja! Hi, hi måtte le litt da jeg leste "Bønder i byen"-inlegget ditt i dag : ) Trikken er ikke så lett å finne ut av ; ) Og knallgul resepsjon på hotellet, må da ha vært midt i blinken for deg, kan jeg tenke meg? : )

      Ønsker deg en fin, fin dag, Lene!

      Klem Marthe

      Slett

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...