søndag 15. juli 2012

København-loppemarked!

Dette er min uunnværlige shoppe-bag. Den kan romme utrolig mye, og viser seg å være veldig god å ha med på byferie! Den er ikke hverken fin eller fancy, men er romslig og praktisk, og kan lukkes med glidelås på toppen, da ligger penger, VISA, og alle små og store ting man får proppet ned i den, trygt på turen tilbake til "basen" : )

 
I dag har jeg vært på loppemarked her i København. Et tips til hvordan finne bra loppemarkeder her i byen, hvis man ikke er så kjent i de forskjellige områdene, er å søke på internett. Mitt tips er denne siden her:  http://www.markedskalenderen.dk/marked/loppemarked.asp : ) Her finner du en fin oversikt over loppemarkeder både i København og ellers, og det fine er at det til og med er et kart du kan klikke på, som markerer hvor i byen du skal dra, samt klokkeslett, datoer og antall stander. 


Jeg tar det veldig med ro på denne turen, og orker ikke å farte land og strand rundt for å "rekke alt" ; ) Det kan jeg gjøre når ryggen er blitt litt bedre : ) Jeg valgte meg ut et loppemarked i et område jeg tidligere er godt kjent med, og det viste seg å gi uttelling! Det skal sies at jeg lever litt etter en ting jeg leste i en artikkel for lenge siden, når det kommer til loppemarkeder: Jeg har med meg 200,- i kontanter. Så blir jeg ikke fristet til å dra alt mulig rart i hus, da jeg har et budsjett ... ( + litt ekstra) samt at jeg forsikrer meg om at det ligger en minibank i nærheten, just in case ; ) He, he, det siste var bare tull.

Dette er i hvert fall nok en gode med denne deilige byen:

Brun, fin krukke (18 cm høy) + Nydelig (STOR!) tysk vase (den er hele 41 cm høy) + 2 flotte striesekker (legg merke til at på den ene står det Copenhagen og på den andre står det Oslo. Det synes jeg var litt artig! Og en fin, orange/lilla retro brosje.

Raadvad bokholder i perfekt stand. (Egentlig er dette jo en brødskjærer, 
men jeg har sett den brukt som bokholder, så det er det den skal brukes til)

Hmmm, og jammen fant jeg ikke en ekte Louis Poulsen PH lampeskjerm! Å, så heldig jeg er! Ikke tvil om at dette er rosinen i pølsa! :D Lykke, lykke! Den er i fin stand (må rettes ut pittelitt), men uten hakk og risser. 
Nå er den cremehvit, men hvilken farge synes du den bør få? Kom gjerne med forslag!

Å, hjelpe meg, hvordan få alt dette med meg hjem på tirsdag?...
Ja, det får jeg finne ut av i morgen ; )

Smil fra Marthe


10 kommentarer:

  1. Med en taske så stor, kan man da have det meste... hvor er du heldig .. sikke fine fund du har gjort.. Håber at du nyder resten af turen i København...

    SvarSlett
    Svar
    1. Hej Lone
      Tusinde tak for det, Lone. Jeg har stadigvæk armerne over hovedet efter at have fundet den fine PH lampe. Nu bliver udfordringen hvorledes jeg skal få med mig det hele tilbage til Norge.. Godt jeg har en stor taske ;) Ønsker dig en fin ny uge!

      Kh Marthe

      Slett
  2. Så fine skatter! Må nok til København engang jeg og. ;-) koselig med bloggtreff da! Ikke vært på noe enda jeg. Kommer nok til sin tid.

    SvarSlett
    Svar
    1. Hei Lene
      I dag har jeg vært heldig, ja. Kan ikke sammenlignes med Oslo-loppispriser her, faktisk. Så helt klart et besøk verdt. Loppemarked-sesongen er lang og stabil her også. Blir ikke avlyst pg.a litt regn, liksom ;) Bare vind. Ha, ha.

      Vi må få til et bloggtreff en dag, hadde vært veldig koselig det :)

      Klem Marthe

      Slett
  3. Tillykke med de fine fund. Dejligt du fik nogle fine sager med hjem :o)
    Endnu engang tak for den SÅ fine stofpakke. Det havde du virkelig ikke behøvet.

    Nåede du mon i Husflid, som du så gerne ville?

    Kh Helene

    SvarSlett
    Svar
    1. Hej Helene
      Dejligt at du kan bruge den lille stofpakke til dine projekter :D Det er også rart for mig at kunne dele lidt tilbage, på den måde jeg nu har mulighed for :) Husflid står på programmet i morgen,-det glæder jeg mig til :)

      Kan du have en dejlig, ny uge, svævende på en stor (lyserød) Nephew-sky :D

      Kh Marthe

      Slett
  4. Hei på deg, så fantastisk fin blogg du har, kjempefin. Legger meg til som følger hos deg med en gang jeg;)) Så mye fint stoff du har også, jeg elsker retrostoffer, hvordan kunne vi klare oss uten dette før...hi,hi... Køben og loppis er fint! Ha en finfin sommer videre, gleder meg til å følge bloggen din. Sommerklem fra Wilhelmines blogg.

    SvarSlett
    Svar
    1. Hei Wilhelmine
      Super koselig at du liker bloggen min, det varmer å høre! :) Synes det er så koselig å ha denne muligheten til å dele litt med andre som har mange av de samme interessene som jeg selv!

      Retrostoffer, ja..! Hi, hi, den var morsom: Hvordan kunne vi klare oss uten disse før? ;-) Man blir i hvert fall glad bare av å omgi seg med alle de vakre fargene og flotte mønstrene. Enkelt og greit.

      Ha en flott sommer videre! Vi blogges :)

      Klem Marthe

      Slett
  5. wauw sikke fine ting du har fundet dig. Jeg er helt VILD med de der sække, hvad mon de kostede? Må ha' min søster til at kigge de Københavnske loppemarkeder igennem. Knus fra Lene

    SvarSlett
    Svar
    1. Hej Lene
      Ja, det er nogle fine ting I har i Danmark! :D
      Ham jeg købte de fine sække af, havde mange, og samlede selv på dem. Han havde til og med selv lavet sækkestative i stål, og så brugte han dem som opbevarings-stativ til alt muligt. Smart og dekorativt. Han ville have en 20`er per sæk. Jeg gav 35 for 2 stk :)

      Rigtig god ny uge, Lene!

      Kh Marthe

      Slett

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...