fredag 4. januar 2013

Retrostoff-favoritt + fantastisk strikket gave :)

Med en, for meg, ny måte å lage toalettveske/sminkepung på, så avprøver jeg for tiden forskjellige typer mellomlegg, eller interfacing. Jeg har på følelsen av at jeg kommer til å lage en del av disse fremover, 
da de er veldig morsomme å sy, og så er det jo en fin og kjekk gave å få, synes du ikke også?

Over til mellomlegg/interfacing. I mine andre sybokser har jeg hovedsaklig variert mellom å bruke platevatt og en litt tyngre, stivere form for mellomlegg, da dette gir en fin fasthet. Til denne enklere utgaven 
tenkte jeg at det ville passe fint med noe litt tynnere og lettere, slik som f.eks vlieseline. 

Har du selv erfaring med hva som passer best som mellomlegg til sminkepunger?
Da må du gjerne skrive en kommentar her, så vil jeg prøve det ut! :)


 Denne sminkepungen laget jeg i går kveld, og den er sydd i et av mine absolutte favoritt-retrostoffer. Det er faktisk samme print som *dette stoffet* jeg tidligere har sydd en syboks av. Lykke, lykke! ♥
Den har fått småblomstret for, og er sydd med neon grønn sytråd fra BettyP.

Den skal gis bort, til hvem er hemmelig ennå, men følg med, så får du se ;)

Og så må jeg vise deg en helt fantastisk strikket heldrakt jeg bestilte av min gode venninne for en liten stund siden. Hun er virkelig god til mange ting, blant annet så strikker hun. Hun kan se på et bilde av en ting, og så bare strikke det. Mens hun f.eks ser på tv, eller skifter bleie på minstesønnen, eller lager mat. (Det siste var bare tull, men hun er SÅ god! Det er IKKE tull ;-)

 Strikket ull-heldrakt til Alba. Kløfri og deilig varm. 
Jeg er SÅ fornøyd, og gleder meg til å se den i aksjon! 

 Nå skal de mange nye retrostoffene på "photo-shoot" ;-) De blir lagt ut for salg neste gang vi høres!

Ønsker deg en fin dag videre!

Smil fra Marthe 

11 kommentarer:

  1. Hvor er det altså også smukt i blåt det stof...

    Jeg elsker virkelig også det stof :0) Så fint... Jeg tænker at et par bloomers og en lille pufærmet løs bluse til sommer ville være så yndigt i det ;0)

    Strikdragten er bare *looooove* hvor er den pragtfuld - gid jeg selv var så god til at strikke (kræver nok at jeg tager mig noget mere tid til at øve mig... hæ hæ)

    SvarSlett
    Svar
    1. Kære Karen Elisabeth
      Ja, det er så utroligt smukt, og billedet yder det desverre ikke retferdighed! (Billdet er taget med min IPhone, og det er IKKE optimalt!)
      Tak for forslag til søde outfits,-der er mange muligheder i de smukke stoffer, er vi helt enige i! ;-)

      Og ja, strikdragten er fantastisk, intet mindre! Sjovt nok sier min veninde, at den ikke er specielt svær at lave, men det krever naturligvis en GOD dose tålmodighed ;-) Du må hellere igang. Hvis du på noget tidspunkt ønsker at få sendt en kopi af opskriften, så har min veninde også tilbudt sig at kopiere den :0)

      Dejlig eftermiddag/aften til dig!

      Knus Marthe

      Slett
  2. hold op en lækker dragt - heldige heldige jer :)

    SvarSlett
    Svar
    1. Kære Sandra
      Dejligt at høre fra dig :) Jeg har skrevet dig en mail ;-)
      Ja, strikdragten er så flot og lækker, jeg er veldig heldig! :D

      Dejlig eftermiddag/aften til dig!

      Knus Marthe

      Slett
  3. årh wauw lækkert strik, gid man var barn ikke?

    SvarSlett
    Svar
    1. Kære Lene
      Ja, wauw, ikke? :) Jeg må hellere ønske mig/bestille en til mig selv, også! Altså ikke heldragt (hi, hi) men måske en strik-cardigan, til næste vinter :0)

      Håber du har det bedre af hovedpinen, og at du bliver rask igen i løbet af weekenden!

      Rigtig god og skøn weekend (for det kom jeg på at det er ;-) til dig!

      Knus Marthe

      Slett
  4. Jeg bruger tit noget der hedder volumen vieseline som mellem lag, det stryges på stoffet og er ikke så tykt, men gør alligevel at det bliver mere stift og lækkert, håber du forstår hvad jeg mener :0)

    Top skøn strikdragt !!!

    SvarSlett
    Svar
    1. Kære Jane
      Tusind tak for godt forslag! Jeg forstår hvad du mener, og det lyder som en rigtig fin ting at bruge til det her formål :) Mener jeg har forsøgt det tidligere (har prøvet ud forskellige varianter), så det må jeg ud og købe snarest muligt :)

      Ja, strikdragten er så skøn, og jeg glæder mig til at se den i brug her til weekenden!

      Nu vil jeg kigge forbi din blog, kan se du har syet noget lækkert ;-)

      Dejlig weekend til dig!

      Knus Marthe

      Slett
  5. For et strikketalent!! Heldiggris i heldrakt!

    SvarSlett
    Svar
    1. Kjære Datt
      Ja, det kan du trygt si ;-) Hun er så super flink, også til å strikke. Kan kun skryte uhemmet av henne, virkelig! :)

      Takk for koselig kommentar, den skal viderebringes!

      God helg til deg!

      Klem Marthe

      Slett
  6. Hvor kan man finde opskriften på dragten, søger med lys og lygte efter sådan en opskrift ;-)
    Mvh Maiza Virkelyst
    DK

    SvarSlett

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...