onsdag 13. mars 2013

Oh my...

Her om dagen fant jeg noen fine ting inne hos Kaspara//Kasparas regnbue, og falt umiddelbart for et par av tingene hun hadde satt til salgs. Siden jeg er så heldig å bo i nærheten av Kaspara, kunne jeg hente tingene hjemme hos henne, noe som i øvrig førte til nok en hyggelig og lang (!) snakk over en kopp te i hennes vakre, vakre spisestue. Bare det å sitte der, på langbenken, er som å bli kastet inn i et interiørblad fylt med inspirasjon! Jeg underdriver ikke når jeg sier at 
hun må ha Norges vakreste hjem. Punktum.

En av tingene som ble med meg hjem denne dagen, var et gammelt sengeteppe, i vakre turkise farger. 
Den andre tingen vil jeg vise frem litt senere, etter at den har fått et fast sted her hjemme : )


I dag, mens Mannen var ute en tur, så jeg mitt snitt til å fornye veggen bak den store tv`en vår ;-) Jeg ser faktisk nesten aldri på tv, som i nesten aldri. Her går det i Barne-tv fra kl. 17.30 til kl. 18.30. Ellers står den vel bare der, tv`en, med sort skjerm. På veggen bak denne, har det inntil i dag hengt et litt tøft akvarell-maleri i rødt og sort, som min flinke Mormor har malt. Nesten all kunst vi har på veggene her hjemme, er akvareller malt av henne, da dette er noe jeg har ønsket meg i gaver, til både jul og bursdager, og det har etter hvert blitt en del av dem her. Jeg tenkte jeg ville vise deg noen av de fine akvarellene min kjære Mormor har malt, i et senere innlegg : )

Men nå, over til dagens hurtige vegg-fornyelse. Jeg forstår godt at interiørbloggere sjelden viser frem nettopp denne delen av hjemmene sine, for en tv er i mine øyne ikke særlig fin. Kun en nødvendighet. Men nå er jeg ikke interiørblogger, så jeg kaster meg likegodt i ilden med et av mine ganske så sjeldne "fra hjemmet"-inlegg.
 
 Slik så den ut før, veggen bak den store, sorte tv`en vår. Ganske anonym, for her hjemme går alle vegg-farger i såkalte "kaffe latte-farger",-litt tamt, synes jeg! : ) Fin akvarell, da.

 Og slik ser veggen ut nå, en liten times tid etterpå. Sengeteppet har fått klippet av kappen som hang ned på siden, 
og har fått nytt liv som "tapet", eller skal vi heller si kjempe-veggteppe.


Fordelen med å bruke tekstil på veggen, er at jeg lett kan ta det ned igjen, skulle jeg bli lei av å se på det, 
OG bruke det igjen til andre prosjekter.

Faktisk er det vår aller første retro-vegg, så imens mange med interesse for interiør kaster seg over grafisk og minimalistisk, så tror jeg herved at jeg vil dedikere meg til MER retro i tiden fremover! Jeg har jo allerede en forkjærlighet for de gamle retrostoffene, som du allerede har fått med deg, men ellers i hjemmet vårt, er det ikke mye som vitner om retro som sådan. Men det blir det nok en slutt på nå, merker jeg. Det liver veldig opp med farger og mønstre, og jeg gleder meg til å få opp litt retro tapet både her og der i tiden fremover ; )

Mannens reaksjon da han kom hjem? Han er heldigvis ganske åpen for forslag mht til hva jeg drar i hus, og har ikke sagt noe som helst. Bortsett fra et lite "hmmm". Tolk det som du vil ;-)

Fin uke videre til deg!


 

 

13 kommentarer:

  1. Sikke et smukt stykke stof :-) det gir et fint modspil til elektronikken og dejligt med en mand som bakker op (altså tilsyneladende) sådan en har jeg også, det er skønt at man har frie hænder til at indrette ;-)

    SvarSlett
    Svar
    1. Det smukke tæppe tager bestemt fokus bort fra den sorte skærm, og leder blikket mod de smukke farver og mønstre : ) Og, mm-m, vi er heldige, som har frie hænder til at indrette ;-)

      Fin weekend til dig, Mette!

      Knus Marthe

      Slett
  2. Det tæppe er virkelig smukt... jeg tror du kommer til at glædes meget over det der!

    SvarSlett
    Svar
    1. Tusind tak for din hilsen, Karen Elisabeth! Jeg er allerede super tilfreds med den "nye" væg, og nyder synet af de smukke farver og mønstre! Tæppet er rigtig langt, og går helt op til loftet, så det ligner lidt et tapet :-)

      Ha` en rigtig god weekend!

      Knus Marthe

      Slett
  3. Det ser rigtig godt ud!

    SvarSlett
    Svar
    1. Ah, hvor dejligt at høre, Ann-Katrine! : ) Jeg er lidt ked af, at billederne jeg nåede at tage, inden jeg postede indlægget her, ikke blev så gode (skæve), for det ser altså helt lige og pænt ud i virkeligheden...
      ;-)

      Dejlig weekend til dig!

      Knus Marthe

      Slett
  4. Heisan Marthe
    Tusen takk for sist og tusen takk for de søsteste ord i innlegget her. Kjenner nesten at jeg rødmer litt her jeg sitter. "Norges vakreste hjem", he,he, litt overdrevet men veldig hyggelig sagt.
    Så morsomt å se sengeteppet som tapet! Den hadde jeg ikke ventet da jeg la det ut for salg. Det gjorde seg godt på veggen hos deg synes jeg. Lo av mannens Hmmm-reaksjon. Kjenner igjen slike reaksjoner!
    Ha en strålende dag i vår solfylte by, Marthe!
    Klem fra Kaspara

    SvarSlett
    Svar
    1. Kjære Kaspara
      Tusen takk for koselig hilsen : ) Jeg sier kun det jeg mener jeg, vet du, og smaken er naturligvis forskjellig, men i mine øyne, har du altså Norges vakreste hjem. Synes du har en helt spesiell evne til å skape en tiltalende og ren helhet av ting med sjel. Noe av det første jeg la merke til hos deg, var det tøffe 60-km skiltet du har hengt på veggen, SÅ tøft, og ganske så modig! ; )

      Koselig at du liker det gamle teppet ditt som "tapet" på tv-veggen her, det ser ut som et tapet, og jeg er litt lei meg for at bildene ikke får frem dette ordentlig, men...Litt vanskelig å ta gode (interiør)bilder uten et godt kamera, som vi snakket litt om ;-) Hi, hi, ja, jeg kan tenke meg at Eirik har "Hmmmm`et noen ganger i årenes løp i Kaspara-huset også ;-) Det må være lov :D

      Fin helg til deg og dine, Kaspara!

      Klem Marthe

      Slett
  5. smiler over mandens reaktion på dit krea-projekt. Det ser altså bare fint ud med retrostoffet anvendt som tapet, smart tænkt synes jeg. Jeg burde sidde og skrive på et mønster, men tankerne farer i alle retninger og så lokker nettet jo med overspringshandlinger....som jeg ikke har tid til.

    SvarSlett
    Svar
    1. Hi, hi, Lene! Ja, det var faktisk det eneste han kunne komme op med, et lille "Hmmmm" :D Jeg tager det som et godt tegn, og er i hvert fald rigtig så tilfreds med den nye løsning bag fjernsynet ;-) Nu har jeg noget andet at kigge på, når jeg nu kigger den vej :D

      Masse held og lykke med din hækle-workshop i weekenden!! Jeg ville ønske, jeg boede nærmere, og kunne deltage! ;-) En anden gang, måske..?

      Hav en skøn og sjov weekend, kære Lene!

      Knus Marthe

      Slett
  6. Så smart! :) Ble jo kjempefint! Utrolig lekkert sengeteppe. Får vist seg frem på sin beste måte nå. :)

    Ha en fin helg!
    Klem Lene

    SvarSlett
    Svar
    1. Å, Lene, tusen takk for den positive hilsenen din! :D Det tar seg godt ut på veggen, og inspirerer til flere vakre tapet-prosjekter ;-) Tror vi må ha det med retro stoff, som andre har det med tatoveringer...? Man blir rett og slett litt hekta ;-)

      Fin helg til deg også, Lene!

      Klem Marthe

      Slett
  7. Fantastisk sengeteppe. Jeg elsker RETRO-stoffer og tapeter. Har ikke holdt på så lenge med RETRO, så det tar sin tid å retro-fisere hele kåken. Og campingvogna. Og forteltet. Bak min tv, er det RETO-tapet. Og jeg liker det. Hilsen Grethe

    SvarSlett

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...