onsdag 15. mai 2013

Litt om uken som har gått + bloggen har rundet 300 lesere via GFC!

I dag har jeg pustet litt ut, etter en uke med mye på programmet. Jeg har 2 katter, som begge ble operert/sterilisert på mandag i forrige uke. Mannen ble operert i kneet dagen etter, og har humpet rundt på krykker = har måttet holde seg veldig i ro så og si hele uken. Heldigvis er kattene i form igjen, og Mannen har kommet seg på bena igjen :-) Innimellom alt som skal gjøres, kjøres, hentes og bringes, så er det blitt tid til bittelittegranne sying, og denne er neeesten ferdig, men ikke helt... Kan du gjette hva det skal bli? Jeg har tidligere denne uken røpet det inne på Instagram, men for deg som ikke har tittet innom meg der, så vil jeg vise det frem her på bloggen en av dagene.


Nå er det 17. mai, nasjonaldagen, som står i fokus resten av uken. Må jo sørge for at alt er i orden, og at bunadene til barna er klare, og stryke kjole og dress til den store hurra-dagen! ;0)

♥    ♥    ♥

Jeg la merke til at bloggen i dag har rundet 300 lesere via GFC, og i tillegg til dette er det flere av dere som også leser med via Bloglovin`! Dét er stort, synes jeg, og fortjener en stor TAKK herfra! Det er dere som gjør det gøy og givende å dele stort og smått her inne, og jeg setter utrolig stor pris på at nettopp DU titter innom meg her! Håper du får litt inspirasjon med på veien! :0)

Ha en fin ettermiddag og kveld videre!

Glade smil fra Marthe   


   

8 kommentarer:

  1. Jeg gætter på taske eller tørklæde!

    SvarSlett
    Svar
    1. Hej Anne-Sofie
      Du har gættet helt rigtig : ) Det skal blive et tørklæde.
      Hi, hi. Tak for dit gæt!

      Knus herfra!

      Slett
  2. Eg tippar at det skal bli eit trekantsjal:) Flotte stoff du har valgt i alle fall.
    Ha ein fin kveld!

    SvarSlett
    Svar
    1. Det er helt riktig gjettet, Sonja : ) Deilig at du liker stoffene! Jeg er spent på hvordan det vil ta seg ut på ;-)

      Fin torsdag (i morgen) til deg!

      Klem

      Slett
  3. Først og fremmest tillykke med det runde tal :).
    Og jeg ved godt hvad du laver ;D.
    Og hvad er bunadene? Har læst det på flere blogs uden at forstå en dyt. Jeg er håbløs til at læse norsk. Godt at du skriver på dansk i dine mails :). Tror du egentligt, at jeg vil kunne forstå dig, hvis vi talte sammen sådan face to face?

    SvarSlett
    Svar
    1. Tusind tak, Lene! Det er stort for mig, at så mange vil læse med her inde. Sjovt med runde tal, sjovt nok : )

      Ja, du ved jo hvad jeg laver, det er SÅ hyggeligt med Instagram, at vi kan følge hinandens små øjeblikke i hverdagen!

      Om 2 dage fejrer vi Norges nationaldag, og her er rigtig mange, både mænd, kvinder og børn, der bruger bunad, som er norske folkedragte, gerne lavet i uld. Virkelig flotte! En bunad kommer i et uttall variationer, og man kan se hvor hver enkelt har sin oprindelse/hjemsted, ved at kigge på hvad slags dragt man bærer. Der er forskellige farver, former, broderier og tilhørende sølv (brocher, mansietter, etc), til hver dragt. Bunad-sølv er rigtig dyrt, da det er håndlavet, se gerne linket her: http://www.sylvsmidja.no/bunadsolv/telemark/ Og så har hver enkelt dragt håndbroderier, og selve dragten koster måske (det her er blot eksmpler, for jeg har altså ikke selv købt en bunad i mange år ;-) 20 000 - 40 000 (eller mere), afhengig af hvilken dragt man har, og hvor man får den lavet. Så det er altså en dragt man har gennem et helt liv, eller som i mit tilfælde, har i mange år, og så sælger videre (hvis man nu ikke føler man får brugt den nok ;-) Der er naturligvis også rigtig mange der vælger at bruge en alm pæn kjole eller andet pænt, istedetfor bunad.
      Men så ved du i hvert fald lidt om hvad det er, og hvorfor så mange skriver om det på sine blogs :0)

      Mht til det norske skrift-sprog, så skriver jeg jo norsk her på bloggen. Jeg undrer derfor om du forstår hvad jeg skriver, når jeg skriver på norsk? :-) Jeg kan i hvert fald berolige dig med, at om vi på et tidspunkt mødes, så taler jeg også dansk. Ikke perfekt, naturligvis. Nej, det må nok en dansker, der har talt med mig, afgøre. Jeg har i hvert fald ingen problemer med at gøre mig forstået på dansk, tror jeg selv ;-) Jeg kunne i øvrigt rigtig gerne tænke mig at lære forskel på, hvornår man bruger "e" og "æ" når jeg skriver dansk, der har jeg altså store problemer! Måske er det et aktuelt blog-tema en gang i fremtiden?! :D (Ellers så skriv gerne en mail, med nogle gode tip til mig!) hi, hi.

      Laaangt svar herfra, denne gang :-)

      Stort knus.

      Slett
  4. Jeg vet det ;) Gøy å følge deg på Instagram også. Ha en fortsatt flott dag!

    SvarSlett
  5. Puha, det lyder som en hård uge! Hjertelig tillykke med de 300 læsere :-) Men det er altså også en rigtig fin blog du har! Håber i får en dejlig fest-dag i dag... :-)

    SvarSlett

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...