fredag 14. juni 2013

Mer opprydding i hjemmet

Etter lange perioder med mange sykedager (rygg-PLAGER) og en hverdag hvor jeg er blitt bundet til å skulle bruke smertestillende av forskjellige slags for å kunne henge med i hverdagens mange gjøren og laden, kombinert med etter hvert mange loppis- og bruktbutikk-besøk, har det unektelig hopet seg (litt) opp av både det ene og det andre her 
i vårt lille hjem..

Jeg nyter virkelig denne tiden på året, hvor varmen er her, hvor dørene kan stå på vidt gap, hvor det er LETT å komme seg ut og få ryddet opp i f.eks overfylt bod og andre kjekke lagrings-plasser. Denne uken har vært viet til nettopp slike gjøremål, og jeg kan love for at det har blitt godt sortert i gjemmene, ting har blitt sortert i hhv. "beholde",
 "selge/gi bort" og "kaste" kategorier. Hold op, hvor MYE man (vi) har klart å samle opp i vår lille bod over de siste par årene (og ikke er det lenge siden sist vi hadde en liten "bod-sjau" heller!)

Mye av det som har blitt dratt frem fra "skattekammeret" (boden) er fine ting, som jeg har "en plan" med. 
Kjenner du til det? 


Bl.a denne fine stolen som skal males og få en ny plass i løpet av de nærmeste dagene. Kofferten her er fra da jeg var liten, og skal brukes til oppbevaring, inspirert av Céline Hallas` gode oppbevarings-tips på *bloggen hennes* her om dagen. Så dekorativt og fint!


 I går regnet det hele dagen, og vi begynte på sortering og rydding inne, og et lite "stemningsbilde" deler jeg naturligvis gjerne ;p Det ble ikke mye tv-titting i går, i hvert fall.. Det er litt kaotisk midt i ryddesjauen her, MEN det blir SÅ deilig når alt er ryddet i og det igjen blir luft og plass til nye, deilige bruktfunn. Gleder meg allerede :-)

Ha en strålende fin helg!

Smil fra Marthe 

5 kommentarer:

  1. Uha oprydning kan jo gribe om sig :),men det bliver jo dejligt, når alt er på plads igen :)

    SvarSlett
    Svar
    1. Ja, det er virkelig STOR-oprydning vi har gang i her nu, kære Lene.. Men det er værd det store sorterings-arbejde, for som du siger, er det bare så skønt når alt er på plads igen! :D

      Håber du får en dejlig weekend!

      Knus Marthe

      Slett
  2. hei - ny følger her:) Herlig frodig blogg du har - gleder meg til å henge med:)) Klem fra Synøve

    SvarSlett
    Svar
    1. Så koselig at du fant meg, og at du vil lese med, Synøve! : )

      Ha en flott helg!

      Klem Marthe

      Slett
  3. Ja, det er dejligt at få ryddet op og ud ind imellem. Her er jeg også i gang med skufferne med kreating for tiden.

    Og sikke en lækker bunke stoffer i skønne farver du har dig!

    Ønsker dig og dine en skøn weekend!

    Kh. Mirjam

    SvarSlett

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...