søndag 8. september 2013

Byttehandel med Helena

For en liten stund siden gjorde jeg en super fin byttehandel med søte Helena//Made by Me, hvor hun ønsket seg 
noen av mine retrostoffer i bytte mot en av hennes fantastisk flotte Zentangles. 

  Sjøhest-zentangle av Helena, printet i A3 størrelse.

Jeg ville egentlig vente litt med å vise frem denne flotte tegningen på bloggen, til jeg hadde fått hengt den pent opp 
på veggen på Pelles rom... Meeen Ting Tar Tid, og jeg har ennå ikke fått lokket Mannen i huset til å finne frem boremaskinen og lage hull i murveggen der den flotte tegningen skal henge og pynte. (For ja, det er Mannen som 
best håndterer boremaskinen her i huset, der er vi nok ganske stereotype!)

Nå har Helena laget en kjempefin DIY på bloggen sin, hvor hun steg for steg viser oss hvordan man kan gjøre for å lage en grafisk tegning. Jeg må innrømme at jeg synes det ser fryktelig vanskelig ut å lage en så flott tegning selv, og det krever sikkert MYE øvelse. Men et sted må man jo begynne, ikke sant? : ) Helenas DIY fikk i hvert fall meg til å få (ennå mere) lyst til å forsøke meg på å tegne litt.

♥  Håper du har en fin helg, og at du også nyter deilig høst-vær der du bor 







11 kommentarer:

  1. Et veldig fint bilde, nydelig sjøhestmotiv. Pam

    SvarSlett
    Svar
    1. Jeg er så enig, Pam : ) Det er virkelig et flott bilde : )

      Ønsker deg en fin start på den nye uken!

      Klem fra Marthe

      Slett
  2. Hold da fast søde Marthe hvor blev jeg da glad og samtidig lidt stolt over, at se min tegning i sit helt eget indlæg her hos dig. Jeg er rigtig glad for, at du kan lide den og det klær virkelig at komme i en sort ramme.

    Tænkte på om jeg godt må låne dit billede og lave et lille indlæg om dig og min byttehandel på min blog?

    SvarSlett
    Svar
    1. Jeg er helt vildt glad for den flotte søhest-zentangle, Helena! Nu må den altså snart komme op at henge! ;-) Synd at skulle være så afhengig af Manden, for at få den hengt op, meeeen, der er altså mur-væg der den skal henge, og det våger jeg mig ikke rigtig på selv at bore i..

      Ja, den ser så godt ud i den sorte ramme, synes jeg også, og som du ved, så er Pelle (min søn) jo ikke helt overbevist om at nogen kan være SÅ gode til at tegne, han mener jo det må være en maskine der har lavet den, for den er FOR flot, mener han! :D Hihi. Sødt.

      Du må naturligvis gerne låne billedet, det er jo ligesom også dit : )

      Kan du have en rigtig god ny uge!

      Stort knus fra Marthe

      Slett
  3. Hvor er den bare fin!

    Kh
    Anna

    SvarSlett
    Svar
    1. Kære søde Anna. Hvor er det dejligt at høre fra dig, efter en lang og fin sommer : ) Jeg kan kun sige mig enig, det er virkelig en flot zentangle Helena har lavet ♥ Glæder mig til jeg får samlet mig (Manden) til at få det op at henge ;-)

      Rigtig god ny uge til dig!

      Knus fra Marthe

      Slett
  4. For en flott byttehandel! Jeg blir helt fasinert over hvordan det går an å tegne slike flotte bilder. Ha en flott uke :)

    SvarSlett
    Svar
    1. Ja, skikkelig fin byttehandel, Anne! Jeg er like fascinert som deg, og får helt lyst til å prøve meg på å tegne zentangles, om enn ikke så avanserte, naturligvis ;-)

      Ønsker deg en flott ny uke! : )

      Klem fra Marthe

      Slett
  5. Jeg kan kun sige mig enig, Betina, hun er virkelig dygtig! Vildt meget inspirerende at se hvad man kan få frem med en sort pen og en stødig hånd, og en hel masser af øvelse, naturligvis! ;-)

    Kan du have en nydelig, flot start på den nye uge, kære Betina, som jeg tænker så meget på i hverdagen ♥

    Stort kram fra Marthe

    SvarSlett
  6. Sikke et smukt billede, som du har byttet dig til.
    Kender godt det der med at vente på manden, der skal finde boremaskinen frem ;D
    Her i huset er det kun manden, der må bore i væggen! Grunden er fair nok, for jeg skulle engang hænge 4 billeder op på væggen og det endte med 10 (?)store huller i væggen og billederne kom aldrig op at hænge. Den dag lovede jeg at holde mig fra sådanne projekter ;D Vi griner stadig af episoden (selvom min mand ikke dengang ikke syntes det var sjovt).

    SvarSlett
    Svar
    1. Kære Lene
      Vi har det vist på samme måde når det gjælder det her med at være lidt afhengige af hjelp til at få hængt ting op på væggen! :D Hihi, det var da godt nok mange huller du fik boret dig der, men måske trengte du bare til nogle øvelses-huller, inden de RIGTIGE huller blev boret? ;-) Godt I kunne grine af det, men synd billederne aldrig kom op at hænge.. (Griner lidt mere her jeg sidder!) :D

      Kan du have en rigtig god søndag videre, kære Lene.

      Knus fra Marthe

      Slett

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...